حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
مدیرکل هواشناسی خوزستان مطرح کرد:

وقوع شرجی و دمای بالای ۴۹ درجه

وقوع شرجی و دمای بالای ۴۹ درجه

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: تا اواسط وقت چهارشنبه «به‌ویژه صبحگاه و شامگاه» استقرار جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت و شرجی در ساحل شرقی و مناطق جنوب شرقی استان خواهد شد.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی اداره هواشناسی استان خوزستان؛ محمد سبزه‌زاری اظهار کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی نشان‌دهنده وقوع دماهای ۴۸ درجه و بالاتر در اغلب نقاط استان به جز مناطق مرتفع شرقی و شمالی از فردا تا روز یکشنبه است.

وی افزود: تا اواسط وقت چهارشنبه «به‌ویژه صبحگاه و شامگاه» استقرار جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت و شرجی در ساحل شرقی و مناطق جنوب شرقی استان خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در روز پنجشنبه از شدت رطوبت در این مناطق کاسته می‌شود، اما مجدداً از روز جمعه تا روز یکشنبه شاهد افزایش رطوبت و شرجی با شدت بیشتر خواهیم بود که به مناطق مرکزی استان نیز کشیده خواهد شد.

سبزه‌زاری بیان کرد: در شبانه‌روز گذشته شوش با ۴۶/۶ و ایذه با ۲۲/۱ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده کند.

وی عنوان کرد: در شبانه‌روز گذشته اهواز به بیشینه دمای ۴۶/۱ و کمینه دمای ۳۱/۱ درجه سانتیگراد رسیده است.

اداره کل هواشناسی خوزستان برای در پی افزایش دما و وقوع دمای بالای ۴۸ و ۴۹ درجه در بیشتر نقاط استان و پدیدهٔ شرجی هشدار سطح نارنجی صادر کرده است.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از